Skoltrött, efter 1 månad ?!

Jo men det är ju faktiskt så att man har avslutat 12 år av skola för ett år sedan, har man inte rätt att vara skoltrött ?
Det känns som att jag är tillbaka på gymnasiet, fast mycket jobbigare.
Jag har precis lika dålig självdiciplin som jag alltid har haft, pluggar i sista sekund.
Jag pratar precis lika mycket på lektionen som jag alltid har gjort.
Jag blir precis lika förbannad på läraren och mig själv när jag inte fattar något.
Jag vill som vanligt ha makten i grupp och höras.
Hur summerar vi detta?
Jag är precis likadan som jag var i gymnasiet, och jag trodde att det skulle bli annorlunda nu, iallafall när det gällde självdiciplinen, men nej nej.
Tenta på fredag och hur mycket har jag pluggat? Typ inget.
Måste skärpa mig, NU!
Jag kan få skit bra jobb direkt och en biljett upp till Stockholm.
Nu ska jag faktiskt plugga!

Puss o kram


Kommentarer
Postat av: Klara

Du är inte ensam min vän, allt du skrev passar perfekt in på mig :S Vad ska hända med oss :P Haha. Puss

2007-10-24 @ 12:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0