Båstad-allt annat än tennisveckan för mig!

Just nu är det den berömda tennisveckan i Båstad.. även fast jag har bott där i ett år är Båstad absolut inget jag ser som tennisveckan, även fast det är mest tjänt för det. Båstad för mig är ett liv på vintern, då inget är öppet förutom CC, då ICA bara har öppet till 20.00, då Båstad är en liten by med 15.000 invånare, då inte ett fik är öppet förutom Knut Jöns.
Mit lilla gäng i Båstad, P., Per, Marcus och Karro tycker det är skönt att slippa Båstad, att det bara var en sak i livet, de verkade helt enkelt inte trivas där. Jag däremot kan lätt säga att det var en av de bästa perioderna i mitt liv. Det var mitt första steg att bo hemmifrån, betala hyra, lagat mat och städa. Jag tyckte vi hade kul där varje helg, vi 5 och vi höll i ihop i alla väder.

Nu när jag tänker tillbaka på den tiden kan jag känna att jag saknar det. Sitta en fredag hemma hos Karro och bli fulla, äta mat hemma hos P., vara med om Marcus alla hyss när han dricker. Jag tyckte om livet där och det var en perfekt start på min framtid.

Sen var det ändå där jag och P. träffades och just därför kommer vi nog alltid komma ihåg det.

Så kära läsare, jag har sett och upplevt en annan del av Båstad, en del som ni inte känner till. Båstad är inte bara tennisveckan, det är så mycket, mycket mer. Jag är glad att jag har fått en annan syn på det och jag tror aldrig att jag kommer trivas där på tennisveckan, även fast jag ska bli en steeekare och bo på Östermalm!



Marcus, P. och Per




Jesper och jag.




Lenniii, hos honom var det alltid mycket fotboll.
Här har MU vunnit!



Vi på avslutningsfesten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0